Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmumi

 

 

LĒMUMA NR.LĒMUMA IZRAKSTSPIEŅEMŠANAS DATUMSLēmuma būtība
Nr.49-psrkSkatīt08.05.2023

Neatbilstoši trauki

Pārdevējam pirms preces iegādes jāsniedz patērētājam pilna informācija par preci, tās īpašībām.

Nr.47-psrk

Skatīt19.04.2023.Par viedpulksteņa atbilstību līguma noteikumiem
Nr.46-psrkSkatīt11.04.2023.  Par drukas iekārtas defektu
Nr.43-psrkSkatīt03.04.2023. Par līguma noteikumiem neatbilstošu tālruni
Nr.42-psrkSkatīt03.04.2023.Par kompensācijas izmaksāšanu par kavētu aviokompānijas reisu 
Nr.38-psrkSkatīt23.03.2023.

Viesnīcas atbilstība līguma noteikumiem

Viesnīcai jāatbilst tās aprakstā norādītajam.
Nr.32-psrkSkatīt17.03.2023.

Neatbilstošs televizors

Patērētājam ir tiesības pirms preces iegādes pārbaudīt tās atbilstību un pārliecināties par defektu neesamību.
Nr. 23-psrkSkatīt09.03.2023.Par apavu defektu pēc apstrādes
pret mitrumu
Nr.22-psrkSkatīt22.02.2023. par līguma noteikumiem neatbilstošām PVC kosntrukcijām – balkona durvīm un logu
Nr. 8-psrkSkatīt24.01.2023Viesnīcas atbilstība līguma noteikumiem

pakalpojuma sniedzējs ir atbildīgs par līgumā norādīto pakalpojumu sniegšanu
Nr. 30-psrkSkatīt13.03.2023.Automašīnas atbilstība līguma noteikumiem ir jāpierāda pārdevējam nevis patērētājam
Nr. 186-psrkSkatīt09.11.2022. Par neapmierinošiem apstākļiem viesnīcā Turcijā
Nr. 168-psrk Skatīt14.10.2022.Par lietotas automašīnas atbilstību līguma noteikumiem
Nr. 120-psrkSkatīt15.07.2022.Par pienākumu atgriezt drošības naudu pēc automašīnas atgriešanas iznomātājam
Nr. 82-psrk Skatīt05.05.2022.Par patērētāja tiesībām saņemt vispusīgu un pilnīgu informāciju par preci vai pakalpojumu vai preces vai pakalpojuma cenu
Nr. 77-psrkSkatīt25.04.2022.Par līguma noteikumu neizpildi
Nr. 67-psrkSkatīt20.04.2022.Lietota automašīna

Pārdevējs divu gadu laikā ir atbildīgs par preci pat tad, ja tā ir lietota
Nr. 64-psrkSkatīt14.04.2022.

Mobilais tālrunis


Par nepamatotu atteikumu veikt garantijas remontu

Nr. 50-psrkSkatīt04.04.2022.Par nepieciešamību pierādīt atteikuma tiesību izmantošanu
Nr. 48-psrkSkatīt28.03.2022.

Garantijas remonts, nolietojuma aprēķināšana

Par neiespējamu garantijas remontu, nepamatotu nolietojuma aprēķinu, kā rezultātā jāatmaksā preces pilna vērtība.
Nr. 40-psrkSkatīt21.03.2022.Atteikuma tiesības

Par atteikuma tiesību nenodrošināšanu, pamatojoties uz preces vērtības samazinājumu
Nr.32-psrkSkatīt08.03.2022.Par iegādāta baseina uzstādīšanas instrukcijas ievērošanu
Nr. 25-psrkSkatīt14.02.2022.Par iegādāta motocikla uzglabāšanas apstākļiem
Nr. 17-psrkSkatīt07.02.2022.Par lietotas automašīnas atbilstību līguma noteikumiem
Nr. 16-psrkSkatīt07.02.2022.Par lietotas automašīnas atbilstību līguma noteikumiem
Nr. 113-psrkSkatīt26.07.2021.

Tūrisma pakalpojums

Operators ir atbildīgs par naudas atgriešanu par nenotikušu ceļojumu, pat, ja tūrisma aģents nav veicis samaksu operatoram
Nr. 79-psrkSkatīt07.06.2021.

Pasažieru tiesības

Par Covid-19 izplatību ierobežojošu pasākumu dēļ atceltu lidojumu.

Nr. 67 - psrkSkatīt26.04.2021.

Mobilais tālrunis

Par mobilā telefona mitrumizturību un atbilstību līguma noteikumiem
Nr. 53 - psrkSkatīt12.04.2021.

Ārdurvju atbilstība līguma noteikumiem

Par to, ka ārdurvīm jābūt CE marķējumam kā arī Ekspluatācijas īpašību deklarācijai
Nr. 36-psrkSkatīt29.03.2021.

Lidojuma atcelšanas izmaksas

Par to, ka patērētājam jāmaksā par pakalpojumu, ko tas pasūta
Nr. 23-psrkSkatīt04.03.2021.Prasījuma pieteikšana
Par neatbilstošu preci patērētājam ir jāvēršas pie pārdevēja 2 gadu laikā.
Nr. 19-psrkSkatīt01.03.2021.

Automašīnas atbilstība līguma noteikumiem

Par to, ka pārdevējam ir pienākums sniegt pilnu un patiesu informāciju par automašīnu, tai skaitā par automašīnas patieso nobraukumu.
Nr. 17-psrkSkatīt22.02.2021.

Atcelts koncerts

Par koncerta norisi ir atbildīgs koncerta organizators nevis starpnieks - biļešu tirgotājs.

Nr. 12-psrkSkatīt22.02.2021.

Covid-19 dēļ pārcelts pasākums Tallinā

Covid-19 vīrusa infekcijas ierobežojošu pasākumu dēļ pārcelts pasākums Tallinā. Saskaņā ar Igaunijas tiesisko regulējumu patērētājam ir tiesības saņemt naudas atmaksu par iegādātajām biļetēm.

Nr. 8-psrkSkatīt15.02.2021.

Apavi

Pārdevējam ir pienākums pierādīt, ka preces defekts nav eksistējis iegādes brīdī, ja defekts ir atklājies 6 mēnešu laikā kopš preces iegādes.

Nr. 7-psrkSkatīt15.02.2021.

Bērnu apavi

Par apaviem, kas izgatavoti no nepiemērota materiāla, kā rezultātā bērnam smako kājas

Nr. 4-psrkSkatīt09.02.2021.

Zāles pļāvējs

Par to, ka pārdevējs bez patērētāja piekrišanas nevar veikt preces remontu.
Nr. 127-psrkSkatīt15.12.2020.

Atteikuma tiesības

Pārdevējam ir pienākums pieņemt preci norādītajā adresē, kā arī atmaksāt ne tikai preces vērtību, bet arī piegādes izdevumus.

Nr. 126-psrkSkatīt15.12.2020.

Saldētava

Pirmais remonts nav novērsis saldētavas defektu, patērētājai ir radītas būtiskas neērtības, tādēļ ir pamats prasības maiņai uz naudas atmaksu.

Nr. 119-psrkSkatīt24.11.2020.Patērētāja atteikuma tiesības nezūd arī tad, ja prece ir bojāta.
Nr. 111-psrkSkatīt05.11.2020.

Mobilais tālrunis

Nolemts noraidīt patērētāja prasību, jo patērētājs nav pierādījis defekta esību tālrunim.

Nr. 109-psrkSkatīt26.10.2020.

Ledusskapis

Likumiskā garantija attiecas uz visu preci, piemēram, arī uz ledusskapja atvilktnēm. 

Nr. 107-psrkSkatīt20.10.2020.

Par informācijas sniegšanu

Patērētājs nav informēts par divriteņa tehnisko stāvokli pirms patērētājs izdarīja izvēli par divriteņa iegādi, kā arī nav pierādīts, ka divriteņa defekti nav eksistējuši tā iegādes brīdī, tādēļ uzskatāms, ka divritenis nav līguma noteikumiem atbilstošs.

Nr. 105-psrkSkatīt20.10.2020.

Pasažieru tiesības

Par neizmaksātu kompensācijas daļu saistībā ar atteiktu iekāpšanu aviokompānijas reisā

Nr. 100-psrkSkatīt15.10.2020.

Pasūtījuma izgatavošana

Pasūtījums nav izgatavots saprātīgā termiņā, tādēļ prasība par naudas atmaksu ir pamatota.

Nr. 77-psrkSkatīt08.09.2020.

Apavi

Pārdevējam ir pienākums pierādīt, ka preces defekts nav eksistējs iegādes brīdī, ja defekts ir atklājies 6 mēnešu laikā kopš preces iegādes. Ja komisijas lēmums tiek pieņemts, balstoties uz patērētāja iesniegtu ekspertīzi, komisija var lemt par ekspertīzes izdevumu atlīdzināšanu. 

Nr. 1-psrkSkatīt20.01.2020.

Automašīna

Arī par lietotas automašīnas kvalitāti, ir atbildīgs tās pārdevējs

2019.gads 
Nr. 113- psrkSkatīt5.12.2019.

Televizors

Pārdevējam ir pienākums pierādīt, ka preces defekts nav eksistējis iegādes brīdī, ja defekts ir atklājies 6 mēnešu laikā kopš preces iegādes.

Nr. 113- psrkSkatīt25.11.2019.

Koferis

Noraidīta patērētāja prasība par kofera maiņu un nav atgriezti ekspertīzes izdevumi.

Nr. 98 - psrkSkatīt14.10.2019.

Ūdens filtrs

Ūdens filtram pie savienojuma vietas tek ūdens.

Nr. 87 - psrkSkatīt23.09.2019.

Putekļu sūcējs

Precei samazinājās jauda un tā sāka slikti darboties.

Nr. 78-psrkSkatīt05.09.2019

Mobilais telefons

Patērētājam nav jāpierāda preces nepiegāde. Preces piegādes fakts ir jāpierāda pārdevējam.

Nr. 56- psrkSkatīt02.07.2019.

Matracis

Izņēmums no atteikuma tiesībām nav piemērojams, ja preci pēc apstrādes var atkārtoti laist tirgū

Nr. 55-psrkSkatīt25.06.2019.

Ārdurvis

Ilgstoši nenovēršot ārdurvju defektus, patērētājai tika radītas būtiskas neērtības. 

Nr. 54- psrkSkatīt17.06.2019.

Pārtikas atkritumu smalcinātājs

Sabiedrības rīcība, nesniedzot patērētājam informāciju par remontā nodoto preci, radīja patērētājam pārliecību, ka sabiedrība atzīst ražošanas defekta esamību.

Nr. 50- psrkSkatīt12.06.2019.

Dārza krēsli 

Patērētājs nevar ievērot preces lietošanas ierobežojumus, ja pārdevējs par tiem nav informējis. Pārdevējs nav sniedzis savu viedokli strīdā.

Nr. 49- psrkSkatīt17.06.2019.

Televizors

Patērētāja atteikuma tiesības nezūd arī tad, ja patērētāja darbību rezultātā pārdevējam radušies zaudējumi. Šajā gadījumā pārdevējam jāvēršas tiesā ar prasību par zaudējumu atlīdzību, ja par to nav iespējams vienoties ar patērētāju.

Nr. 43- psrkSkatīt03.06.2019.Mobilais tālrunis
Pārdevējam ir jāsniedz pamatota atbilde par to, vai prece atbilst vai neatbilst līguma noteikumiem
Nr. 36-psrkSkatīt20.05.2019

Apavi

Par bojātiem apaviem netika piedāvāta pilnīga atmaksa

Nr. 29-psrkSkatīt13.05.2019

Mobilais tālrunis

Par atteikuma tiesību izmantošanu var paziņot, ne tikai aizpildot atteikuma veidlapu; būtiska ir paziņojuma nepārprotamība. Preces iespējamie bojājumi nav pamats, lai atteiktu izmantot atteikuma tiesības

Nr. 16 - psrkSkatīt14.03.2019.

Televizors

Par preces neatbilstību līguma noteikumiem

Nr. 18-psrkSkatīt20.03.2019Tūrisma pakalpojums
Par tūroperatora atbildību par nesniegto tūrisma pakalpojumu. 
Nr. 15-psrkSkatīt27.02.2019Apavi
Par preces neatbilstību līguma noteikumiem, kas atklājās sešu mēnešu laikā kopš apavu iegādes brīža. 

Nr. 13-psrk

Skatīt19.02.2019Sporta kluba abonaments
Par nesniegtu pakalpojumu un samaksātās naudas summas neatmaksu
2018.gads 
Nr. 94-psrkSkatīt01.10.2018.Lidojums
Par patērētāju pienākumu iepazīties ar līguma noteikumiem. 
Nr. 93-psrkSkatīt01.10.2018Moduļu māja
Par tiesībām prasīt cenas samazinājumu
Nr. 92-psrkSkatīt25.09.2018Televizors
Par preces nolietojuma aprēķināšanu
Nr. 86-psrkSkatīt21.08.2018Krēsls
Par pārdevēja pienākumu veikt preces remontu saprātīgā termiņā nesagādājot būtiskas neērtības patērētājiem.
Nr. 85-psrkSkatīt15.08.2018.Tūrisma pakalpojums
Par tūroperatora, aģenta pienākumu sniegt informāciju par ceļojumam derīgajiem dokumentiem.
Nr. 84-psrkSkatīt15.08.2018.Tūrisma pakalpojums
Par tūroperatora, aģenta pienākumu sniegt pilnu informāciju par plānoto braucienu un visām papildizmaksām, kas varētu rasties.
Nr. 80-psrk Skatīt18.06.2018.Mobilais telefons
Par komersanta pienākumu novērtēt preces vizuālo izskatu un to, ka trieciena rezultātā var rasties dažādi mobilā telefona bojājumi.
Nr. 75–psrkSkatīt31.05.2018Kavēts lidojums
Par aviokompānijas pienākumu pierādīt ārkārtas apstākļus arī tad, ja ir kavējies kāds no savienotajiem reisiem.
Nr. 74–psrkSkatīt31.05.2018Kavēts lidojums
Par aviokompānijas pienākumu pierādīt ārkārtas apstākļus un kompensācijas izmaksāšanu zīdainim.
Nr. 73–psrkSkatīt31.05.2018Kavēts lidojums
Par tiesībām saņemt kompensāciju, ja ir bijusi ilgstoša kavēšanās
Nr. 72-psrkSkatīt28.05.2018.Ūdens attīrīšanas iekārta
Par pārdevēja pienākumu pierādīt, ka prece ir uzskatāma par tādu, kuru veselības un higiēnas apsvērumu dēļ nevar atdot atpakaļ.
Nr. 71-psrkSkatīt22.05.2018.Par sertificāta būvspeciālista pienākumu ievērot profesionālo rūpību.
Nr. 65–psrkSkatīt10.05.2018Apavi
Par tiesībām prasīt maiņu, nevis naudas atmaksu. 
Nr. 51–psrkSkatīt04.04.2018Kavēts lidojums
Par tiesībām saņemt kompensāciju kavēta lidojuma dēļ un prasīt atlīdzināt par zaudēto ceļojuma dienu.
Nr. 50–psrkSkatīt04.04.2018.Tūrisma pakalpojums
Par tiesībām prasīt atlīdzināt par zaudētu ceļojuma dienu, ja netiek sniegts kāds no līgumā paredzētajiem pakalpojumiem.
Nr. 49–psrkSkatīt04.04.2018Tūrisma pakalpojums
Par tiesībām prasīt atlīdzināt par zaudētu ceļojuma dienu, ja netiek sniegts kāds no līgumā paredzētajiem pakalpojumiem. 
Nr. 29-psrkSkatīt07.03.2018Tūrisma pakalpojums
Par tūroperatora pienākumu nodrošināt pakalpojuma atbilstību programmai.
Nr. 28-psrkSkatīt07.03.2018.Tūrisma pakalpojums
Par patērētāja tiesībām saņemt tādu pakalpojumu kā pasūtīts
Nr. 27-psrkSkatīt07.02.2018.

Tūrisma pakalpojums

Par patērētāja tiesībām saņemt tādu pakalpojumu kā pasūtīts.

Nr. 21-psrkSkatīt02.03.2018.

Durvju izgatavošana

Par patērētāja atbildību iepazīties un pārliecināties par pasūtītās preces parametru atbilstību savām prasībām.

Nr. 20-psrkSkatīt02.03.2018.Durvju izgatavošana
Par patērētāja pienākumu ļaut pārdevējiemn novērtēt preces atbilstību līguma noteikumiem
Nr. 18-psrkSkatīt27.02.2018Kavēts lidojums
Par tiesībām uz kompensāciju kavēta lidojuma gadījumā un iesnieguma iesniegšanas termiņu aviokompānijai.
2017.gads 
Nr. 54-psrkSkatīt02.11.2017.Brilles
Par patērētāja tiesībām sākotnēji prasīt maiņu vai remontu, nevis naudas atmaksu.
Nr. 42-psrkSkatīt07.09.2017.Putekļusūcējs
Par pierādījumu nepieciešamību.
Nr. 40-psrkSkatīt06.09.2017.Par pasūtītām, apmaksātām, bet nepiegādātām durvīm, durvju apmalēm.
Nr. 35-psrkSkatīt22.08.2017.Par neatbilstoši koptiem apaviem.
Nr. 33-psrkSkatīt21.08.2017.Tūrisma pakalpojums
Par ceļojuma laikā radīto morālo kaitējumu jāvēršas tiesā.
Nr. 32-psrkSkatīt08.08.2017.Ūdens attīrīšanas iekārta
Par atteikuma tiesībām un patērētāja pienākumu preci nosūtīt atpakaļ pārdevējam.
Nr. 31-psrkSkatīt08.08.2017.Ūdens attīrīšanas iekārta
Par atteikuma tiesību termiņu, ja nav sniegta informācija par atteikuma tiesībām un blakuslīguma izbeigšanos reizē ar pamatlīguma izbeigšanos.
Nr. 29-psrkSkatīt19.07.2017.Matracis
Par preces atbilstību līguma noteikumiem un iegādes mērķiem.
Nr. 28-psrkSkatīt04.07.2017.Apavi
Par pārdevēja pienākumu sniegt informāciju par preces īpašībām.
Nr. 27-psrkSkatīt04.07.2017.Apavi
Par tiesībām prasīt apavu maiņu, ja remontam nav jēgas.
Nr. 26-psrkSkatīt20.06.2017.Televizors
Par to, ka nav iespējams konstatēt, kurā brīdī rodas mehānisks bojājums.
Nr. 24-psrkSkatīt20.06.2017.Mobilais telefons
Par pārdevēja pienākumu atteikuma tiesību gadījumā atmaksāt pilnu preces vērtību un tiesībām prasīt zaudējumu atlīdzību.
Nr.16-psrkSkatīt10.04.2017.Tūrisma pakalpojumus
Par tūroperatora pienākumu atlīdzināt par nesniegtu pakalpojumu pilnā apmērā. 
Nr.14-psrkSkatīt10.04.2017.Kavēts lidojums/zaudēta ceļojuma diena
Par aviokompānijas pienākumu pierādīt ārkārtas apstākļus un tūroperatora pienākumu kompensēt zaudēto ceļojuma dienu. 
Nr.12-psrkSkatīt16.03.2017.

Apavi
Visa prece ir uzskatāma par līguma noteikumiem neatbilstoša, pat tad, ja ir konstatēts tikai viens defekts.

Nr.11-psrkSkatīt16.03.2017.Mētelis
Par to, ka par patērētāju ir uzskatāma arī persona, kas preci lieto, nevis tikai persona, kas to ir iegādājusies.
Nr.10-psrkSkatīt16.02.2017.Planšetdators
Par pārdevēja pienākumu nodrošināt patērētāja iesnieguma un preces pieņemšanu atbilstoši normatīvajiem aktiem. 
Nr.8-psrkSkatīt15.02.2017.Par pakalpojuma sniedzēja pienākumu atmaksāt pilnu par pakalpojumu samaksāto summu ceļojuma atcelšanas gadījumā.
Nr.5-psrkSkatīt02.02.2017.Vide reģistrators
Par pārdevēja pienākumu atteikuma tiesību gadījumā atmaksāt pilnu preces vērtību
Nr.3-psrkSkatīt24.01.2017.Par kompensācijas izmaksāšanu kavēta lidojuma gadījumā. 
Nr.1-psrkSkatīt23.01.2017Lietota automašīna
Par patērētāja pienākumu un tiesībām pārliecināties par pārdevēja sniegto informāciju.
2016.gads 
Nr.2-psrkSkatīt13.12.2016.Par pasūtījumiem, apmaksātiem, bet nepiegādātiem krēsliem.
Nr.1-psrkSkatīt12.12.2016.Mobilais telefons
Par pārdevēja pienākumu sniegt pamatotu atbildi uz patērētāja iesniegumu.